Transitieagenda Leren digitaliseren Digitalisering als breekijzer voor de gewenste transitie in het hoger onderwijs Een hoger onderwijs met meer variatie dan het huidige systeem. Een
Transitieagenda Leren digitaliseren Digitalisering als breekijzer voor de gewenste transitie in het hoger onderwijs Een hoger onderwijs met meer variatie dan het huidige systeem. Een
In 2020 gaf de zone Naar digitale (open) leermaterialen de eerste workshop Herontwerp je onderwijs met leermaterialen van anderen. Ben je benieuwd naar evaluatie en
Goed online onderwijs in praktijkvaardigheden: wat komt er bij kijken? Wat komt er kijken bij het (deels) digitaal aanleren van praktijkvaardigheden? En wat gebeurt er
Sinds het begin van de coronapandemie werd online toetsing topprioriteit in plaats van een verre toekomstvisie. Ook docenten kregen te maken met de plotselinge omslag
Sinds het begin van de coronapandemie werd online toetsing topprioriteit in plaats van een verre toekomstvisie. Daarom zette de werkgroep Toetsen of afstand dit voorjaar
Ambities landelijk initiatief open leermaterialen van het Koersteam Het Koersteam van het Versnellingsplan heeft de eerste stappen gezet om een efficiënter en toegankelijker systeem te ontwikkelen voor
NRO Symposium hoger onderwijs Tijdens het NRO Symposium hoger onderwijs: Nieuwe richtingen na de pandemie? deelde Sharon Klinkenberg, projectleider van de werkgroep Toetsen op afstand, zijn inzichten over
Uitdagingen kwaliteitszorg flexibel hoger onderwijs In de publicatie Impact van flexibele studentroutes op kwaliteitszorg gaat de zone Flexibilisering van het onderwijs in op de uitdagingen rondom het
Studeren op eigen tempo Studenten die sneller willen studeren omdat ze al veel voorkennis hebben, of juist vertragen omdat dat in deze fase van hun
In 2020 deed de zone Naar digitale (open) leermaterialen een inventarisatie van open tekstboeken die toegepast kunnen worden in het campus onderwijs. De transitie van