Werkgroep Digitaal onderwijs in praktijkvaardigheden

Technologische toepassingen zoals video en VR (virtual reality) kunnen vaardighedenonderwijs nog effectiever, efficiënter en flexibeler maken. Denk hierbij aan een realistische leeromgeving waar iedere student onbeperkt kan oefenen. Geautomatiseerde feedback van de docent en peerfeedback geeft de docent meer ruimte voor het beantwoorden van gecompliceerde vraagstukken en de studenten krijgen meer tijd om te oefenen.

De werkgroep Praktijkvaardigheden verzamelde en deelde onderbouwde kennis, een aanpak en goede voorbeelden en instrumenten in een community van docenten en ondersteuners. In deze community delen leden succesverhalen en struikelblokken van praktijkvaardighedenonderwijs met technologische toepassingen.

De werkgroep werd aangevoerd door Esther van der Linde.

Kennisbank

Doorzoek deze werkgroep
Filter
Generic filters
Je filtert op
Kennisbank
Filter by Zones
Flexibilisering
Digitale leermaterialen
Studiedata
Evidence-informed
Werkgroep EdTech
Werkgroep Toetsen op afstand
Werkgroep Praktijkvaardigheden
Docentprofessionalisering
Human capital
Filter by Knowledge Base Categories
Publicatie
Product
Project
Filter by Type innovatie
Experimenten
Strategie
Goede voorbeelden
Onderzoek
Instrumenten & Tools

Ga naar de kennisbank voor meer

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies