Welke competenties moeten leiders hebben om onderwijsinnovatie met ICT in het hoger onderwijs te stimuleren? Leiders hebben een belangrijke functie bij het op gang brengen en
Welke competenties moeten leiders hebben om onderwijsinnovatie met ICT in het hoger onderwijs te stimuleren? Leiders hebben een belangrijke functie bij het op gang brengen en
Onderwijsinnovatie met behulp van ICT heeft in het hoger onderwijs al jaren prioriteit, vanwege de impact op de kwaliteit en toegankelijkheid van het hoger onderwijs.
Het onderwijs is voortdurend in ontwikkeling. Studenten hebben behoefte aan afwisselend onderwijs dat aansluit op hun eigen belevingswereld. Terwijl docenten het best mogelijke onderwijs willen
De werkgroep Digitaal onderwijs in praktijkvaardigheden en de zone Evidence-informed onderwijsinnovatie met ICT hebben samen twee proeftuinen ontwikkeld. Proeftuinen die je ondersteunen bij het innovatieproces
A social imaginary for the public value of humanity in education Publieke waarden is bij veel hoger onderwijs instellingen een belangrijk onderwerp op de agenda,
Het speelveld van digitale leermaterialen is complex en kent verschillende belanghebbenden zoals uitgevers en instellingen. Tussen 2012 en 2020 voerde SURF vanuit het project ‘eStudybooks’ een
Hoe ziet digitaal toetsen en beoordelen in het onderwijs er in 2027 uit? De werkgroep Toetsen op afstand schetst in de publicatie Toekomstperspectief op (digitaal)
Over studiedata en het belang ervan voor het monitoren en verbeteren van studiegedrag is al veel geschreven. Met de opkomst van online modules en leermaterialen
Het (hoger) onderwijs transformeert. Maatschappij en arbeidsmarkt veranderen, flexibilisering en een leven lang ontwikkelen zijn vereist en de werkdruk en stress onder zowel studenten als
De werkgroep EdTech voor onderwijsinnovatie heeft een maturity model gemaakt voor onderwijsinnovatie met EdTech. Het model is in eerste instantie ontwikkeld voor hoger onderwijsinstellingen, maar