Werkgroep-EdTech-voor-onderwijsinnovatie

Actualising Questions for EdTech Impact

A social imaginary for the public value of humanity in education

Publieke waarden is bij veel hoger onderwijs instellingen een belangrijk onderwerp op de agenda, vooral onder technologen en beleidsadviseurs. De waarde ‘menselijkheid’ is, bij de ontwikkeling van nieuwe technologieën, één van de moeilijkste onderwerpen om te bespreken omdat het woord vele interpretaties kent.


De werkgroep EdTech voor onderwijsinnovatie heeft in samenwerking met het Technological Impact Cycle Tool (TICT) team van Fontys een nieuwe tool ontwikkeld ‘TICT’. De gratis tool helpt teams de impact van (nieuwe) technologieën in hun instelling in te schatten door relevante vragen te stellen. De werkgroep en het TICT Team werken aan een nieuwe versie van de TICT tool. Houdt de website in de gaten voor de ontwikkelingen.

In dit bijbehorende rapport omschrijft de werkgroep publieke waarden als een kader voor het bespreken van de druk van digitale transformatie op het onderwijs en hoe sociale waarden een prioriteit kunnen en moeten zijn bij het bespreken van nieuwe onderwijsinstrumenten. Download het rapport hieronder en ga naar de website van TICT voor de tool.

Download het rapport hier.

Deel deze pagina

Uitgelicht

De volgende projecten, publicaties en producten vind je wellicht ook interessant.
VP-De-glossy-van-het-Versnellingsplan
Strategie
Glossy VP.

VP. is dé glossy van het Versnellingsplan. 4 jaar versnellen samengevat in 114 pagina’s interviews, portretten, reflecties en columns. Deze

Startup-in-residence-edtech
Strategie
Startup in Residence EdTech

Snel naar: Over Challenges Meedoen Updates Contact Wil jij met je startup of onderwijsinstelling samenwerken aan een innovatieve oplossing voor

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies