Werkgroep-EdTech-voor-onderwijsinnovatie

Onder de motorkap: Onderzoek naar EdTech testbeds in Europa

Het onderwijs is voortdurend in ontwikkeling. Studenten hebben behoefte aan afwisselend onderwijs dat aansluit op hun eigen belevingswereld. Terwijl docenten het best mogelijke onderwijs willen geven en daarvoor allerlei hulpmiddelen gebruiken. Het gebruik van educatieve technologie (EdTech) is in de afgelopen decennia een belangrijke versneller van onderwijsinnovatie geweest. 

Om meer inzicht te krijgen in EdTech ontwikkelingen in het onderwijs in de rest van Europa heeft de werkgroep EdTech voor onderwijsinnovatie onderzoek gedaan. In dit onderzoeksrapport komen EdTech-projecten aan bod uit Zweden, Estland, België, Verenigd Koninkrijk en Finland. Deze initiatieven zijn divers, van bedenken tot gebruiken en via pilots en experimenten. Wat houden al deze methodes in? Wat kunnen wij daarvan leren? 

Wat is een testbed?
Tijdens de zoektocht naar verschillende initiatieven op het gebied van het bedenken, ontwikkelen en evalueren van EdTech kom je al vrij snel de naam ‘testbed’ tegen. Een testbed is een platform voor het rigoureus, transparant en repliceerbaar testen van onder andere nieuwe technologieën. Dit kan zowel een fysiek als een virtueel platform zijn. Het doel is om met behulp van deze gestructureerde testbeds de slagingskans van de inzet van EdTech binnen het onderwijs te verhogen en daarmee de potentie ervan beter te benutten.

Download het rapport hier.

Deel deze pagina

Uitgelicht

De volgende projecten, publicaties en producten vind je wellicht ook interessant.
VP-De-glossy-van-het-Versnellingsplan
Goede voorbeelden
Glossy VP.

VP. is dé glossy van het Versnellingsplan. 4 jaar versnellen samengevat in 114 pagina’s interviews, portretten, reflecties en columns. Deze

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies