Dit is een fictieve casus gebaseerd op ervaringen uit de praktijk. Iris is adviseur onderwijsinnovatie bij de opleiding Bedrijfseconomie van een Nederlandse hogeschool. Die functie

Lees meer  

Aan de slag met de (door)ontwikkeling van een krachtige Learning community Hoe kan de samenwerking tussen bedrijven en onderwijsinstellingen worden vormgegeven in een learning community?  De

Lees meer  

Integreer digitale competenties in profielen voor (hoger) onderwijs en werk Weet een verpleegkundige om te gaan met het elektronische dossier van zijn patiënt? En kan

Lees meer  

Blended leren. Een concept dat in onderwijsland hoog op de agenda staat. Ben je binnen je instelling bezig met blended leren? Dan weet je als

Lees meer  

Werken met open leermaterialen heeft meer impact op een instelling dan alleen op docenten en het onderwijsproces. Heeft jouw instelling al een visie op het

Lees meer  

Wil jij aan de slag met flexibilisering van het onderwijs? En daadwerkelijk flexibel onderwijs ontwikkelen binnen je instelling? Deze publicatie van de zone Flexibilisering van

Lees meer  

Deze placemat geeft docenten en management in het hoger onderwijs de ingredienten, bereidingswijze en serveertips om evidence-informed onderwijsinnovatie toe te passen binnen de instelling. Het

Lees meer  

Relatie leermateriaal en leeruitkomsten Stel: je bent docent bij de bachelor Pedagogische wetenschappen. Je wilt peer feedback organiseren binnen je cursus ofwel studenten aanzetten tot

Lees meer  

Wil je weten welke docentcompetenties relevant zijn voor onderwijs met ICT? Ga dan aan de slag met het raamwerk van de zone Faciliteren en professionaliseren

Lees meer  

Ben je docent en wil je weten welke toetsvorm je het beste kan gebruiken? De keuzetool Toetsen helpt je hierbij, ontwikkeld door de werkgroep Toetsen

Lees meer  

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies