Dit is een fictieve casus gebaseerd op ervaringen uit de praktijk. Iris is adviseur onderwijsinnovatie bij de opleiding Bedrijfseconomie van een Nederlandse hogeschool. Die functie
Dit is een fictieve casus gebaseerd op ervaringen uit de praktijk. Iris is adviseur onderwijsinnovatie bij de opleiding Bedrijfseconomie van een Nederlandse hogeschool. Die functie
Aan de slag met de (door)ontwikkeling van een krachtige Learning community Hoe kan de samenwerking tussen bedrijven en onderwijsinstellingen worden vormgegeven in een learning community? De
Integreer digitale competenties in profielen voor (hoger) onderwijs en werk Weet een verpleegkundige om te gaan met het elektronische dossier van zijn patiënt? En kan
Blended leren. Een concept dat in onderwijsland hoog op de agenda staat. Ben je binnen je instelling bezig met blended leren? Dan weet je als
Werken met open leermaterialen heeft meer impact op een instelling dan alleen op docenten en het onderwijsproces. Heeft jouw instelling al een visie op het
Wil jij aan de slag met flexibilisering van het onderwijs? En daadwerkelijk flexibel onderwijs ontwikkelen binnen je instelling? Deze publicatie van de zone Flexibilisering van
Deze placemat geeft docenten en management in het hoger onderwijs de ingredienten, bereidingswijze en serveertips om evidence-informed onderwijsinnovatie toe te passen binnen de instelling. Het
Relatie leermateriaal en leeruitkomsten Stel: je bent docent bij de bachelor Pedagogische wetenschappen. Je wilt peer feedback organiseren binnen je cursus ofwel studenten aanzetten tot
Wil je weten welke docentcompetenties relevant zijn voor onderwijs met ICT? Ga dan aan de slag met het raamwerk van de zone Faciliteren en professionaliseren
Ben je docent en wil je weten welke toetsvorm je het beste kan gebruiken? De keuzetool Toetsen helpt je hierbij, ontwikkeld door de werkgroep Toetsen