
Visietool (digitaal) toetsen en beoordelen
Wil je binnen je instelling, faculteit of opleiding een visie ontwikkelen op (digitaal) toetsen? Deze visietool van de werkgroep Toetsen
Versnellingsplan | Template Instrumenten voor evidence-informed onderwijsinnovatie met ICT
Gebruik je binnen je hoger onderwijsinstelling instrumenten voor evidence-informed onderwijsinnovatie met ICT? Beschrijf deze dan in het template van de zone Evidence-informed onderwijsinnovatie met ICT. De zone gebruikt het template voor het ophalen van instrumenten, om deze vervolgens ter inspiratie te delen.
Voor de zone Evidence-informed gaat het hierbij om instrumenten voor het ontwerp, de ontwikkeling, evaluatie, monitoring en/of de kwaliteitsborging van onderwijsinnovatie met ICT. Dit soort instrumenten bestaat bijvoorbeeld uit vragenlijsten of tests om de effecten (valide en betrouwbaar) te meten, of een ‘proven technology’ om de ICT verder te ontwikkelen. Het template is niet alleen bedoeld voor het ophalen van instrumenten, maar ook om intern je instrumenten te evalueren aan de hand van evidence-informed werken. De zone Evidence-informed zet namelijk in op het monitoren van de inzet van onderwijstechnologie binnen een verbetercyclus (zoals PDCA of ADDIE).
Naast instrumenten zijn er ook good practices van evidence-informed onderwijsinnovatie met ICT beschikbaar. Steeds meer hoger onderwijsinstellingen ondervinden de meerwaarde hiervan. Het zijn goede voorbeelden van onderwijsinnovatie die helpen om niet alles zelf te hoeven uitvinden. We hebben er acht voor je uiteengezet. Heb je zelf een good practice en wil je die delen? Ook hiervoor is een template beschikbaar.
Deel deze pagina
Wil je binnen je instelling, faculteit of opleiding een visie ontwikkelen op (digitaal) toetsen? Deze visietool van de werkgroep Toetsen
Aan de slag met de (door)ontwikkeling van een krachtige Learning community Hoe kan de samenwerking tussen bedrijven en onderwijsinstellingen worden
Integreer digitale competenties in profielen voor (hoger) onderwijs en werk Weet een verpleegkundige om te gaan met het elektronische dossier
Blended leren. Een concept dat in onderwijsland hoog op de agenda staat. Ben je binnen je instelling bezig met blended
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies