
Placemat Evidence-informed onderwijsinnovatie met ICT
Deze placemat geeft docenten en management in het hoger onderwijs de ingredienten, bereidingswijze en serveertips om evidence-informed onderwijsinnovatie toe te
Versnellingsplan | Template Instrumenten voor evidence-informed onderwijsinnovatie met ICT
Gebruik je binnen je hoger onderwijsinstelling instrumenten voor evidence-informed onderwijsinnovatie met ICT? Beschrijf deze dan in het template van de zone Evidence-informed onderwijsinnovatie met ICT. De zone gebruikt het template voor het ophalen van instrumenten, om deze vervolgens ter inspiratie te delen.
Voor de zone Evidence-informed gaat het hierbij om instrumenten voor het ontwerp, de ontwikkeling, evaluatie, monitoring en/of de kwaliteitsborging van onderwijsinnovatie met ICT. Dit soort instrumenten bestaat bijvoorbeeld uit vragenlijsten of tests om de effecten (valide en betrouwbaar) te meten, of een ‘proven technology’ om de ICT verder te ontwikkelen. Het template is niet alleen bedoeld voor het ophalen van instrumenten, maar ook om intern je instrumenten te evalueren aan de hand van evidence-informed werken. De zone Evidence-informed zet namelijk in op het monitoren van de inzet van onderwijstechnologie binnen een verbetercyclus (zoals PDCA of ADDIE).
Heb jij instrumenten voor evidence-informed onderwijsinnovatie met ICT en zou je die willen delen? Vul het template in en neem contact op met aanvoerder Nico Boot (boot.n@hsleiden.nl). Ook voor vragen kun je bij Nico terecht.
Naast instrumenten zijn er ook good practices van evidence-informed onderwijsinnovatie met ICT beschikbaar. Steeds meer hoger onderwijsinstellingen ondervinden de meerwaarde hiervan. Het zijn goede voorbeelden van onderwijsinnovatie die helpen om niet alles zelf te hoeven uitvinden. We hebben er acht voor je uiteengezet. Heb je zelf een good practice en wil je die delen? Ook hiervoor is een template beschikbaar.
Deel deze pagina
Deze placemat geeft docenten en management in het hoger onderwijs de ingredienten, bereidingswijze en serveertips om evidence-informed onderwijsinnovatie toe te
Relatie leermateriaal en leeruitkomsten Stel: je bent docent bij de bachelor Pedagogische wetenschappen. Je wilt peer feedback organiseren binnen je
Wil je weten welke docentcompetenties relevant zijn voor onderwijs met ICT? Ga dan aan de slag met het raamwerk van
Ben je docent en wil je weten welke toetsvorm – die op afstand afgenomen kan worden – je het beste
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies