
Dit was de eerste editie van Startup in Residence EdTech
Van meer en kwalitatief goede reacties op cursusevaluaties tot het monitoren van de academische schrijfvaardigheid van studenten. Sinds oktober 2022
Op 24 tot 26 november 2021 vond de online conferentie EAPRIL plaats, gericht op de veranderende doelen van lifelong learners. Esther van der Stappen en Fleur Prinsen waren erbij vanuit de zone Evidence-informed onderwijsinnovatie met ICT. Ze verzorgden een workshop over het template voor good practices van evidence-informed onderwijsinnovatie met ICT. Daarvan is nu een artikel beschikbaar.
Het template voor good practices kan gebruikt worden voor het beschrijven en ontsluiten van goede voorbeelden van evidence-informed manieren van werken binnen innovatieprojecten of -trajecten binnen het hoger onderwijs. In het artikel bespreken Esther en Fleur de ontwikkeling van het template en hoe je deze kan gebruiken. Ook reflecteren ze op de ervaringen van de deelnemers die met het template experimenteerden tijdens de EAPRIL conferentie. Esther vertelt: “Het was mooi om te zien hoe de deelnemers met nieuwe ideeën kwamen hoe je het template kunt inzetten. Zo opperde één van de deelnemers dat het template ook gebruikt kan worden voor het identificeren van verbeterpunten van een nog niet zo good practice.”
Het artikel van Esther en Fleur vind je hier. Wil je het template gebruiken? Download deze dan hier. Ben je op zoek naar goede voorbeelden van evidence-informed onderwijsinnovatie met ICT, bekijk dan de acht ingevulde templates van de zone. Bij vragen over het template of het artikel, neem contact op met Esther van der Stappen via ej.vanderstappen@avans.nl.
Deel deze pagina
Van meer en kwalitatief goede reacties op cursusevaluaties tot het monitoren van de academische schrijfvaardigheid van studenten. Sinds oktober 2022
Stel je voor: je bent een EdTech startup gestart, maar weet niet zo goed hoe je verder moet gaan en
Dit artikel is geschreven door: Mira Buist-Zhuk, Hans Beldhuis, Susanne Täuber (Rijksuniversiteit Groningen) & Robert Schuwer (aanvoerder van de zone Leermaterialen).
Dit is een fictieve casus gebaseerd op ervaringen uit de praktijk. Iris is adviseur onderwijsinnovatie bij de opleiding Bedrijfseconomie van
Blijf op de hoogte van het Versnellingsplan