
Referentiekader privacy en ethiek voor studiedata
Studiedata bieden steeds meer mogelijkheden om het hoger onderwijs beter, effectiever en efficiënter te maken. Om de voordelen te kunnen
Versnellingsplan | Visiedocument leermaterialen 2025
Binnen de zone Naar digitale (open) leermaterialen wordt gewerkt aan de volgende ambitie:
Op 1 januari 2023 zijn instellingen voor hoger onderwijs in Nederland in staat om docenten en studenten de mogelijkheid te bieden een voor hen optimale mix van leermaterialen samen te stellen en te gebruiken.
Om beter te kunnen bepalen welke stappen nodig zijn om de ambitie van de zone Digitale leermaterialen te realiseren, wenst het Koersteam van het Versnellingsplan meer inzicht krijgen in het heden en de toekomst van digitale leermaterialen. Daarom is de volgende opdracht tot visievorming geformuleerd:
“Ontwikkel een concrete visie op hoe het hoger onderwijs digitale leermaterialen in het onderwijs idealiter wil gebruiken, met daarbij een roadmap welke stappen gezet kunnen worden in de komende 5 jaren.”
Voor de uitvoering van de opdracht is uitgegaan van de volgende twee onderdelen:
Dit visiedocument is ontwikkeld door een werkgroep binnen de zone Naar digitale (open) leermaterialen. Het document presenteert een visie die is opgedeeld in 8 visiestatements. Om deze visie(statements) vanuit de huidige situatie te realiseren zijn bouwstenen beschreven. Ook zijn de urgentie, de kansen, de huidige situatie en een onderbouwing voor de visiestatements en bouwstenen om dit te realiseren beschreven. De werkgroep verwacht dat dit een stevige basis vormt voor gerichte stappen, om zo een versnelling in het juiste gebruik van digitale (open) leermaterialen te realiseren.
De werkgroep bestaat uit de volgende personen:
Deel deze pagina
Studiedata bieden steeds meer mogelijkheden om het hoger onderwijs beter, effectiever en efficiënter te maken. Om de voordelen te kunnen
Hoe kunnen hoger onderwijsinstellingen een efficiënter en toegankelijker systeem ontwikkelen voor digitale en open leermaterialen waarbij onderwijsinstellingen de regie hebben?
Snel naar: Aanmelden Challenges Over Updates Contact Wil jij met je startup of onderwijsinstelling samenwerken aan een innovatieve oplossing voor
Transitieagenda Leren digitaliseren Digitalisering als breekijzer voor de gewenste transitie in het hoger onderwijs Een hoger onderwijs met meer variatie
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies