Verklaring en rapport Nationale Aanpak Digitale en Open Leermaterialen

Hoe kunnen hoger onderwijsinstellingen een efficiënter en toegankelijker systeem ontwikkelen voor digitale en open leermaterialen waarbij onderwijsinstellingen de regie hebben? Om die vraag te beantwoorden heeft de zone Gezamenlijk koersen op versnelling in samenwerking met de zone Naar digitale (open) leermaterialen de afgelopen jaren gewerkt om tot een nationale aanpak voor digitale en open leermaterialen te komen. 

De aanpak heeft geresulteerd in de Verklaring Nationale Aanpak Digitale en Open Leermaterialen, ondertekend door de Vereniging Hogescholen, Universiteiten van Nederland en SURF. In de Verklaring spreken de Nederlandse hoger onderwijsinstellingen af gezamenlijk te werken aan het maken, delen hergebruiken en inkopen van leermaterialen. Wil je meer weten over de Verklaring? Dat kan hier.

Wil je weten hoe de hoger onderwijsinstellingen deze samenwerking zullen aanpakken en vormgeven? Download de Nationale Aanpak Digitale en Open Leermaterialen hieronder. De Aanpak gaat in op de stappen die instellingen kunnen zetten om regie op leermaterialen nemen, waarom dit van belang is en hoe dat ook op bestuurlijk niveau gefaciliteerd kan worden. 

Wil je weten hoe de Verklaring tot stand is gekomen? Lees dan dit interview met Huib de Jong en Theo Bastiaens over het belang van een nationale aanpak op dit thema.

Download het rapport hier

Deel deze pagina

Uitgelicht

De volgende projecten, publicaties en producten vind je wellicht ook interessant.
Startup-in-residence-edtech
Strategie
Startup in Residence EdTech

Snel naar: Challenges Over Updates Contact Wil jij met je startup of onderwijsinstelling samenwerken aan een innovatieve oplossing voor een

Strategie
Transitieagenda Leren digitaliseren

Transitieagenda Leren digitaliseren Digitalisering als breekijzer voor de gewenste transitie in het hoger onderwijs Een hoger onderwijs met meer variatie

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het Versnellingsplan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Lees-meer-over-het-Versnellingsplan-Onderwijsinnovatie-met-ICT

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies