Handboek Professionele ontwikkeling rond onderwijsinnovatie met ICT

Gebaseerd op het Educational Design Research-model

Stappenplan voor het ontwerpen van lokale proeftuinen

De zone Faciliteren en professionaliseren van docenten, presenteert het handboek Professionele ontwikkeling rond onderwijsinnovatie met ICT. Het handboek is samengesteld door onderzoekers van de zone, Dorien Hopster-den Otter en Marlies ter Beek in samenwerking met de leden van de werkgroep ‘Proeftuinen’.

Dit handboek is relevant voor iedereen die zich bezighoudt met docentprofessionalisering op het gebied van onderwijsinnovatie met ICT. Deze ontwikkeling van docenten vraagt om een goed doordacht aanbod van professionaliseringsactiviteiten passend bij de behoeften van docenten. In dit handboek worden richtlijnen gegeven voor het ontwerpen, uitvoeren en evalueren van dergelijke activiteiten.

Het uitgangspunt van dit handboek is dat hoger onderwijsinstellingen van elkaar kunnen leren en elkaar kunnen inspireren. Dit kan alleen bereikt worden als we onze inzichten met elkaar delen. Het stappenplan voor het ontwerpen van lokale proeftuinen geeft structuur om dit op een eenduidige manier te doen.

Foto door Jonas Jacobsson via Unsplash

Download de folder hier

Deel deze pagina

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Uitgelicht

De volgende projecten, publicaties en producten vind je wellicht ook interessant.
Product
Digitale CompetentiePeiler

Digitale Competentiepeiler De Digitale CompetentiePeiler is een toekomstig product van de zone Versterken van digitale human capital. Het product helpt

Project
Ik ben digitaal bekwaam

Het Project Ik ben digitaal bekwaam – een project van de zone Versterken van digitale human capital – is gericht

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies