Handboek Professionele ontwikkeling rond onderwijsinnovatie met ICT

Gebaseerd op het Educational Design Research-model

Stappenplan voor het ontwerpen van lokale proeftuinen

De zone Faciliteren en professionaliseren van docenten, presenteert het handboek Professionele ontwikkeling rond onderwijsinnovatie met ICT. Het handboek is samengesteld door onderzoekers van de zone, Dorien Hopster-den Otter en Marlies ter Beek in samenwerking met de leden van de werkgroep ‘Proeftuinen’.

Dit handboek is relevant voor iedereen die zich bezighoudt met docentprofessionalisering op het gebied van onderwijsinnovatie met ICT. Deze ontwikkeling van docenten vraagt om een goed doordacht aanbod van professionaliseringsactiviteiten passend bij de behoeften van docenten. In dit handboek worden richtlijnen gegeven voor het ontwerpen, uitvoeren en evalueren van dergelijke activiteiten.

Het uitgangspunt van dit handboek is dat hoger onderwijsinstellingen van elkaar kunnen leren en elkaar kunnen inspireren. Dit kan alleen bereikt worden als we onze inzichten met elkaar delen. Het stappenplan voor het ontwerpen van lokale proeftuinen geeft structuur om dit op een eenduidige manier te doen.

Foto door Jonas Jacobsson via Unsplash

Download de folder hier

Deel deze pagina

Uitgelicht

De volgende projecten, publicaties en producten vind je wellicht ook interessant.
Keuzetool-Toetsen-op-afstand
Product
Keuzetool Toetsen op afstand

Ben je docent en wil je weten welke toetsvorm – die op afstand afgenomen kan worden – je het beste

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies