Focus op de onderwijskundig ICT-professional

Het optimaal benutten van de mogelijkheden van ICT in het hoger onderwijs vraagt nieuwe kennis en vaardigheden van docenten. Er zijn dan ook steeds meer functies voor professionals ontstaan die docenten faciliteren en professionaliseren op het gebied van onderwijsinnovaties met ICT. De zone Faciliteren en professionaliseren van docenten noemt ze onderwijskundig ICT professionals en deed er onderzoek naar.

De verkenning ‘Focus op de onderwijskundig ICT professional’ geeft zicht op de overeenkomsten en verschillen tussen de functietitels, werkzaamheden, competenties en professionele ontwikkelingsmogelijkheden van onderwijskundig ICT-professionals die nu in het hoger onderwijs werken. De verkenning bevat vier vragen:

  1. Welke functietitels worden er gehanteerd voor onderwijskundig ICT-professionals?
  2. Wat zijn de werkzaamheden van onderwijskundig ICT-professionals?
  3. Welke competenties worden gevraagd van onderwijskundig ICT-professionals?
  4. Welke mogelijkheden hebben onderwijskundig ICT-professionals in hun professionele ontwikkeling? 

Op basis van de resultaten van de verkenning volgen een aantal aanbevelingen. Benieuwd welke dit zijn? Download het rapport hieronder.

Download het rapport hier

Heb je vragen over de publicatie? Neem contact op met:

Peter Dekker        p.j.dekker@hva.nl

 

Overzichtsfoto door Brett Jordan via Unsplash.

Deel deze pagina

Uitgelicht

De volgende projecten, publicaties en producten vind je wellicht ook interessant.
Startup-in-residence-edtech
Strategie
Startup in Residence EdTech

Snel naar: Aanmelden Challenges Over Updates Contact Wil jij met je startup of onderwijsinstelling samenwerken aan een innovatieve oplossing voor

Onderzoek
Transitieagenda Leren digitaliseren

Transitieagenda Leren digitaliseren Digitalisering als breekijzer voor de gewenste transitie in het hoger onderwijs Een hoger onderwijs met meer variatie

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het Versnellingsplan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies