
Referentiekader privacy en ethiek voor studiedata
Studiedata bieden steeds meer mogelijkheden om het hoger onderwijs beter, effectiever en efficiënter te maken. Om de voordelen te kunnen
Versnellingsplan | Focus op de onderwijskundig ICT-professional
Het optimaal benutten van de mogelijkheden van ICT in het hoger onderwijs vraagt nieuwe kennis en vaardigheden van docenten. Er zijn dan ook steeds meer functies voor professionals ontstaan die docenten faciliteren en professionaliseren op het gebied van onderwijsinnovaties met ICT. De zone Faciliteren en professionaliseren van docenten noemt ze onderwijskundig ICT professionals en deed er onderzoek naar.
De verkenning ‘Focus op de onderwijskundig ICT professional’ geeft zicht op de overeenkomsten en verschillen tussen de functietitels, werkzaamheden, competenties en professionele ontwikkelingsmogelijkheden van onderwijskundig ICT-professionals die nu in het hoger onderwijs werken. De verkenning bevat vier vragen:
Op basis van de resultaten van de verkenning volgen een aantal aanbevelingen. Benieuwd welke dit zijn? Download het rapport hieronder.
Heb je vragen over de publicatie? Neem contact op met:
Peter Dekker p.j.dekker@hva.nl
Overzichtsfoto door Brett Jordan via Unsplash.
Deel deze pagina
Studiedata bieden steeds meer mogelijkheden om het hoger onderwijs beter, effectiever en efficiënter te maken. Om de voordelen te kunnen
Hoe kunnen hoger onderwijsinstellingen een efficiënter en toegankelijker systeem ontwikkelen voor digitale en open leermaterialen waarbij onderwijsinstellingen de regie hebben?
Snel naar: Aanmelden Challenges Over Updates Contact Wil jij met je startup of onderwijsinstelling samenwerken aan een innovatieve oplossing voor
Transitieagenda Leren digitaliseren Digitalisering als breekijzer voor de gewenste transitie in het hoger onderwijs Een hoger onderwijs met meer variatie
Blijf op de hoogte van het Versnellingsplan
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies