
Community Praktijkvaardigheden leren met technologie live
Ben je geïnteresseerd in digitaal onderwijs in praktijkvaardigheden of onderzoek hiernaar? Word dan lid van de community Praktijkvaardigheden leren met technologie van
Op 4 februari organiseerde de zone Flexibilisering van het onderwijs een themadag over het Student Informatie Systeem (SIS). Op initiatief van Lucie Lolkema is deze themadag georganiseerd, als vervolg op Challenge Day 2020. De focus ligt dit keer op de transitie van opleidingsroutes naar studentroutes en de verwachtingen van een SIS als het gaat om flexibel onderwijs en persoonlijke leerpaden.
Als je met flexibilisering aan de slag gaat heeft dit grote invloed op je onderwijsdienstverlening. Er zijn al veel stappen gezet, maar elke instellingen pakt het anders aan. Hoe krijgen we deze puzzelstukjes bij elkaar om zo een gezamenlijke aanpak te faciliteren? De SIS themadag was een eerste aanzet tot het bij elkaar leggen van deze puzzelstukjes met bijdrages van drie instellingen, HOSA en SURF. Tijdens een gezamenlijke werksessie in de middag is er een mooie eerste stap gemaakt in het samenbrengen van informatie, visie, aanpak en stakeholders.
Tijdens de werksessie zijn de volgende vragen gesteld:
De transitie naar flexibilisering in het onderwijs is een ingrijpende ontwikkeling. Hoe organiseer je deze transitie en wat zijn de gevolgen voor het SIS? Voor de zone Flexibilisering en de andere partijen is duidelijk geworden dat het gesprek in de toekomst over meer dan alleen de functionaliteit moet gaan.
Een waardevolle opbrengst van de themadag is de wens tot samenwerken tussen verschillende instellingen. Alleen ga je snel, samen komen we verder! Wat gebeurt nu gezamenlijk, wat kan centraal en wat kan decentraal? Ze gaan zich richten op de functionaliteiten van de huidige SIS en waar nodig uitbreiden. Voor de aanbesteding van de plannen voor SIS is de wens om publieke gelden effectief en efficiënt te gebruiken.
Oriënteren/Aanmelden/Inschrijven/Uitschrijven:
Bron/Bibliotheek/Catalogus/Assortiment:
Studievolgproces:
Bestuurlijk:
Informatie:
Suggesties:
Lees het uitgebreide verslag van de dag hier.
Tekst: Sam Stuijver
Foto van Loïc Fürhoff via Unsplash.
Deel deze pagina
Ben je geïnteresseerd in digitaal onderwijs in praktijkvaardigheden of onderzoek hiernaar? Word dan lid van de community Praktijkvaardigheden leren met technologie van
Een samenwerking van een half jaar om een oplossing te bouwen voor een uitdaging uit het onderwijs van een hogere onderwijsinstelling.
Op woensdag 11 mei is het Referentiekader privacy en ethiek voor studiedata gelanceerd op de campus van Universiteit Leiden in Den
De zone Versterken van digitale human capital is van start met de ontwikkeling van de Digitale CompetentiePeiler. De tool helpt
Blijf op de hoogte van het Versnellingsplan