Meerwaarde-van-het-werken-met-leeruitkomsten-voor-het-hoger-onderwijs

De meerwaarde van het werken met leeruitkomsten voor het hele hoger onderwijs

zone-flexibilisering

Kansen en mogelijkheden voor flexibilisering

Lucie Lolkema (Hogeschool Utrecht) en Anne Lohuis (Saxion Parttime School) van de zone Flexibilisering van het onderwijs hebben een artikel geschreven over leeruitkomsten. Dit artikel verscheen onlangs in TH&MA, hét magazine voor het hoger onderwijs.

In het artikel gaan Lucie en Anne in op de mogelijkheden die het werken met leeruitkomsten biedt voor voltijd onderwijs. Wat zijn leeruitkomsten? Wat betekent het als je ermee werkt? En wat levert het op? Ook gaan ze in op het aanbieden van eenheden van leeruitkomsten en wat dit betekent voor flexibel onderwijs. Twee voorbeelden uit de praktijk illustreren de aanvullende mogelijkheden voor voltijdopleidingen in het hoger onderwijs. Ze sluiten af met een conclusie en een oproep.

Lucie en Anne willen met dit artikel een bijdrage leveren aan verduidelijking van het werken met leeruitkomsten. Download het volledige artikel hier. Of lees het artikel op de website van TH&MA (voor abonnees).

Bron: Lolkema, L., & Lohuis, A. (2022). De meerwaarde van het werken met leeruitkomsten voor het hele hoger onderwijs, Kansen en mogelijkheden voor flexibilisering. TH&MA, 4, 20-24

Header foto van James Wheeler via Pexel.

Deel deze pagina

Actueel

Lees hier het laatste nieuws en meer
Terugblik-Toets2daagse
Artikel
Terugblik: dit was de Toets2daagse

Op 6 en 7 december 2022 organiseerde de werkgroep Toetsen op afstand samen met de Special Interest Group Digitaal Toetsen en