Terugblik: dit was de Toets2daagse
Op 6 en 7 december 2022 organiseerde de werkgroep Toetsen op afstand samen met de Special Interest Group Digitaal Toetsen en
In juni organiseren we weer de maand van Artificial Intelligence (AI) in het onderwijs. Heb jij ideeën over wat AI betekent voor het onderwijs of hoe je het kunt toepassen? Doe dan mee met de maand van AI en pak je podium. Je kunt in deze maand een event organiseren, een discussie starten, een blog of artikel publiceren, podcasts of video’s maken. Jouw bijdrage is van harte welkom. Doe mee en meld je activiteit aan.
Samen roepen het Versnellingsplan, SURF, de SIG AI in Education, de Nederlandse AI Coalitie werkgroep onderwijs en Kennisnet voor de tweede keer de maand juni uit tot Maand van AI in het onderwijs. Een nieuwe editie met nieuwe inzichten.
Tijdens de Maand van AI in het onderwijs voeren we samen met jou het gesprek over de kansen en risico’s die AI met zich meebrengt. We kijken naar de rol die het speelt bij onderwijsinnovatie én hebben oog voor maatschappelijke en sociale aspecten. Ook willen we dieper ingaan op de praktijk: wat betekent de inzet van AI voor de docent of student? Welke voorbeelden van toepassingen van AI in het onderwijs zijn er al?
In deze thema maand door en voor de Nederlandse onderwijssector creëren we de ruimte voor het delen van kennis, het zoeken van samenwerkingen en het gezamenlijk leren. Daarbij is ook ruimte voor jouw bijdrage. Dit kan de organisatie zijn van een evenement of webinar, maar ook een artikel of een podcast-aflevering. Dit delen we met elkaar en voor elkaar als sector samen.
Wil je een bijdrage leveren aan het programma van de Maand van AI in de vorm van een evenement of webinar? Meld deze dan aan!
Alle activiteiten worden geplaatst op de website van de Maand van AI. De eerste programma-onderdelen worden eind april gepubliceerd. Volg de Maand van AI op social media met de hashtag #AImaand.
Deel deze pagina
Op 6 en 7 december 2022 organiseerde de werkgroep Toetsen op afstand samen met de Special Interest Group Digitaal Toetsen en
Van meer en kwalitatief goede reacties op cursusevaluaties tot het monitoren van de academische schrijfvaardigheid van studenten. Sinds oktober 2022
Stel je voor: je bent een EdTech startup gestart, maar weet niet zo goed hoe je verder moet gaan en
Dit artikel is geschreven door: Mira Buist-Zhuk, Hans Beldhuis, Susanne Täuber (Rijksuniversiteit Groningen) & Robert Schuwer (aanvoerder van de zone Leermaterialen).
Blijf op de hoogte van het Versnellingsplan