Versnellingsplan | Tool Kies wijzer je digitaal leermateriaal!
Stel: je bent docent bij de bachelor Pedagogische wetenschappen. Je wilt peer feedback organiseren binnen je cursus – ofwel studenten aanzetten tot het evalueren. Welk type leermateriaal sluit het beste bij deze activiteit aan? Daarvoor ontwikkelde de zone Naar digitale (open) leermaterialen de tool Kies wijzer je digitaal leermateriaal! In de tool vind je digitaal leermateriaal afgestemd op leerdoelen en gewenste didactische werkvormen.
Dus wil je weten welk type leermateriaal je het beste kan inzetten? Ga aan de slag en kies wijzer!
Voor docenten is het niet altijd duidelijk welk type leermateriaal het beste kan worden ingezet in een specifieke context. Die context wordt mede bepaald door de te behalen leeruitkomsten en de gewenste didactische werkvorm. Deze tool biedt inzicht in welk type leermateriaal het beste past bij de gewenste didactische werkvorm. De didactische werkvormen zijn beschreven door middel van acties (bijvoorbeeld: observeren). Voor iedere koppeling actie-leermateriaal is onderbouwing beschreven in één of meer wetenschappelijke artikelen. De artikelen zijn aangeduid met een groen slotje (Open Access) of een grijs slotje (achter een betaalmuur). De acties zijn geordend volgens de taxonomie van Bloom.
Dit instrument maakt gebruik van de volgende bronnen:
Heb je vragen over zone Digitale leermaterialen, neem dan contact op met:
Robert Schuwer r.schuwer@fontys.nl 06 1446 9300
Blijf op de hoogte van het Versnellingsplan
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies