
Theoretische en praktische inzichten rondom leiderschap in onderwijsinnovatie met ICT
Welke competenties moeten leiders hebben om onderwijsinnovatie met ICT in het hoger onderwijs te stimuleren? Leiders hebben een belangrijke functie bij
In november 2020 vroegen we jullie op Twitter naar de meest geschikte functietitel voor de medewerker die opereert in het grensvlak tussen didactiek en ICT. ICTO-coach werd de winnaar met 31% van de stemmen. Maar ook Blended learning specialist (24.1), Onderwijstechnoloog (20.7%) en Instructional designer (24.1%) werden veel gekozen. Ondertussen onstond op Linkedin een goede discussie over de functietitel.
De zone Faciliteren en professionaliseren van docenten houdt zich bezig met de inzet van zo’n ICTO-coach of ICTO-adviseur binnen hoger onderwijsinstellingen. De functie betreft een medewerker die docenten faciliteert bij vraagstukken over het ontwerpen en inzetten van onderwijs met ICT.
Steeds meer professionals binnen het onderwijs zien de meerwaarde van zo’n functie in, maar nu is de vraag: wat is die meerwaarde precies? Daarvoor vraagt de werkgroep jouw input.
Deel in onderstaand formulier jouw ervaringen, inzichten, expertise en suggesties.
De vragenlijst is gesloten. Heb je vragen? Mail dan naar docentprofessionalisering@versnellingsplan.nl.
Deel deze pagina
Welke competenties moeten leiders hebben om onderwijsinnovatie met ICT in het hoger onderwijs te stimuleren? Leiders hebben een belangrijke functie bij
Onderwijsinnovatie met behulp van ICT heeft in het hoger onderwijs al jaren prioriteit, vanwege de impact op de kwaliteit en
Blended leren. Een concept dat in onderwijsland hoog op de agenda staat. Ben je binnen je instelling bezig met blended
Het optimaal benutten van de mogelijkheden van ICT in het hoger onderwijs vraagt nieuwe kennis en vaardigheden van docenten. Er