
Placemat Evidence-informed onderwijsinnovatie met ICT
Deze placemat geeft docenten en management in het hoger onderwijs de ingredienten, bereidingswijze en serveertips om evidence-informed onderwijsinnovatie toe te
Heb je niet al onze artikelen kunnen lezen en nieuws kunnen volgen? Voor het gemak hebben we een top 3 van artikelen die sinds 1 september zijn gepubliceerd voor je samengesteld.
Zei Judith Vennix, projectleider van de werkplaats onderwijsleertechnologie bij de Hogeschool Rotterdam in de interviewreeks van de zone Docentprofessionalisering over de ondersteuning van docenten bij onderwijsinnovatie met ICT.
Lees het interview met Judith Vennix hier
Michiel de Jong is onderzoeker, trainer en projectmanager Open Education aan TU Delft. Als lid van de zone Digitale (open) leermaterialen werkt hij mee aan een project dat zich richt op het stimuleren van hergebruik van open tekstboeken. In zijn blog vertelt hij over de kansen en mogelijkheden van hergebruik van open tekstboeken.
Lees hier de blog van Michiel de Jong
Voor de zone Aansluiting arbeidsmarkt, doen Amber Kornet en Floor Venhuis onderzoek naar leeromgevingen waar instellingen en arbeidsmarkt samenkomen. Hybride leeromgevingen kunnen een positieve rol spelen in de aansluiting op de arbeidsmarkt. En om zo goed mogelijk te kunnen omgaan met een snel veranderende arbeidsmarkt, zijn specifieke competenties bij afgestudeerden van belang. Amber en Floor zoeken studenten, docenten en werkveld contacten die samenwerken in een omgeving waar onderwijs en beroepspraktijk samenkomen. Zij zoeken leeromgevingen waar vraagstukken met digitalisering een rol spelen.
Ben jij betrokken bij zo’n hybride leeromgeving? Lees dan hier de volledige oproep en meld je aan!
Acht aanbevelingen voor effectieve docentprofessionalisering
Aanvoerders van de zone Docentprofessionalisering Ronald Spruit en Kim Schildkamp geven in deze video acht aanbevelingen voor effectieve docentprofessionalisering. Download het volledige Position Paper hier.
Deel deze pagina
Deze placemat geeft docenten en management in het hoger onderwijs de ingredienten, bereidingswijze en serveertips om evidence-informed onderwijsinnovatie toe te
De werkgroep EdTech voor onderwijsinnovatie heeft een maturity model gemaakt voor onderwijsinnovatie met EdTech. Het model is in eerste instantie
Wat gebeurt er in Nederland op het gebied van leeromgevingen op het snijvlak van onderwijs en werkveld? De zone Versterken
Welke factoren zijn van invloed op het evidence-informed onderwijsinnovatieproces binnen hoger onderwijsinstellingen? Met dit als centrale onderzoeksvraag interviewde de zone