
Infographic VR voor vaardighedenonderwijs
Ben je docent en wil je aan de slag met VR? Deze infographic van de werkgroep Digitaal onderwijs in praktijkvaardigheden
Heb je niet al onze artikelen kunnen lezen en nieuws kunnen volgen? Voor het gemak hebben we een top 3 van artikelen die sinds 1 september zijn gepubliceerd voor je samengesteld.
Zei Judith Vennix, projectleider van de werkplaats onderwijsleertechnologie bij de Hogeschool Rotterdam in de interviewreeks van de zone Docentprofessionalisering over de ondersteuning van docenten bij onderwijsinnovatie met ICT.
Lees het interview met Judith Vennix hier
Michiel de Jong is onderzoeker, trainer en projectmanager Open Education aan TU Delft. Als lid van de zone Digitale (open) leermaterialen werkt hij mee aan een project dat zich richt op het stimuleren van hergebruik van open tekstboeken. In zijn blog vertelt hij over de kansen en mogelijkheden van hergebruik van open tekstboeken.
Lees hier de blog van Michiel de Jong
Voor de zone Aansluiting arbeidsmarkt, doen Amber Kornet en Floor Venhuis onderzoek naar leeromgevingen waar instellingen en arbeidsmarkt samenkomen. Hybride leeromgevingen kunnen een positieve rol spelen in de aansluiting op de arbeidsmarkt. En om zo goed mogelijk te kunnen omgaan met een snel veranderende arbeidsmarkt, zijn specifieke competenties bij afgestudeerden van belang. Amber en Floor zoeken studenten, docenten en werkveld contacten die samenwerken in een omgeving waar onderwijs en beroepspraktijk samenkomen. Zij zoeken leeromgevingen waar vraagstukken met digitalisering een rol spelen.
Ben jij betrokken bij zo’n hybride leeromgeving? Lees dan hier de volledige oproep en meld je aan!
Acht aanbevelingen voor effectieve docentprofessionalisering
Aanvoerders van de zone Docentprofessionalisering Ronald Spruit en Kim Schildkamp geven in deze video acht aanbevelingen voor effectieve docentprofessionalisering. Download het volledige Position Paper hier.
Deel deze pagina
Ben je docent en wil je aan de slag met VR? Deze infographic van de werkgroep Digitaal onderwijs in praktijkvaardigheden
Programmatisch toetsen is ‘hot’. Maar wat is het nou eigenlijk precies? Hoe implementeer je het en wat komt daarbij kijken?
Welke competenties moeten leiders hebben om onderwijsinnovatie met ICT in het hoger onderwijs te stimuleren? Leiders hebben een belangrijke functie bij
Onderwijsinnovatie met behulp van ICT heeft in het hoger onderwijs al jaren prioriteit, vanwege de impact op de kwaliteit en