
Erkennen en waarderen: werken met Open Educational Practices en Resources
Dit artikel is geschreven door: Mira Buist-Zhuk, Hans Beldhuis, Susanne Täuber (Rijksuniversiteit Groningen) & Robert Schuwer (aanvoerder van de zone Leermaterialen).
Open Education Week – dé week waarin open onderwijs en open leermaterialen in de spotlight staan. Zo ook in deze podcastaflevering van de zogeheten ‘Zone 42’. Duurzaamheid van open leermaterialen: is er leven na de projectsubsidie? Over deze vraag buigen Ben Janssen (OpenEd Consult), Jan-Bart de Vreede (Kennisnet) en Robert Schuwer (Fontys hogescholen en aanvoerder zone Naar digitale (open) leermaterialen) zich in deze podcast. Samen vormen ze Zone 42, een niet-officiële zone van het Versnellingsplan. In deze zone zoeken ze naar ultieme antwoorden op vragen over het leven, universum en open leermaterialen.
Ben je benieuwd naar de podcast? Luister hem hieronder.
Wil je meer weten over de activiteiten tijdens Open Education Week? Ga dan naar het overzicht van de activiteiten in Nederland. Wil je meer informatie over de zone Naar digitale (open) leermaterialen? Ga naar de zonepagina of neem contact op met aanvoerder Robert Schuwer (r.schuwer@fontys.nl).
Deel deze pagina
Dit artikel is geschreven door: Mira Buist-Zhuk, Hans Beldhuis, Susanne Täuber (Rijksuniversiteit Groningen) & Robert Schuwer (aanvoerder van de zone Leermaterialen).
Dit is een fictieve casus gebaseerd op ervaringen uit de praktijk. Iris is adviseur onderwijsinnovatie bij de opleiding Bedrijfseconomie van
Het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT komt na vier succesvolle jaren aan het eind van deze maand officieel ten einde. Als
Auteur: Berent Daan, Programmadirecteur Digitaliseringimpuls Onderwijs Toen ik begin oktober de vacature onder ogen kreeg voor een programmadirecteur Digitaliseringsimpuls Onderwijs
Blijf op de hoogte van het Versnellingsplan