
Verduurzaming van hybride leeromgevingen: een casus
Dit is een fictieve casus gebaseerd op ervaringen uit de praktijk. Iris is adviseur onderwijsinnovatie bij de opleiding Bedrijfseconomie van
Op 1 tot en met 3 december vindt Online Educa Berlin (OEB) 2021 plaats. Ook dit jaar is het Versnellingsplan aanwezig. Bij welke sessies, dat zetten we voor je uiteen in dit overzicht. Het hele programma vind je hier.
Designing (Online) Assessments and (Digital) Exams
Donderdag 2 december 12:00 – 13:15
Marjoleine Dobbelaer, projectleider van de werkgroep Toetsen op afstand, gaat samen met drie andere sprekers in op de uitdagingen en oplossingen rondom toetsen op afstand.
Effective Use of Digital Opportunities in Higher Education: It Begins and Ends with Teaching Professionals
Donderdag 2 december 14:15 – 15:45
Deze sessie is een bijdrage van de zone Faciliteren en professionaliseren van docenten. Kim Schildkamp, Iwan Opreis, Wieteke Boulogne, Marlies Venhuizen-ter Beek en Peter Dekker gaan in op de vraag: hoe kunnen we ervoor zorgen dat al onze docenten goed toegerust zijn om digitale mogelijkheden op een doeltreffende manier in hun curricula te gebruiken?
The Pros and Cons of Online Proctoring
Donderdag 2 december 16:30 – 17:30
Annette Peet en Sharon Klinkenberg hebben het in deze sessie vanuit de werkgroep Toetsen op afstand over online proctoring. Wat zijn de voor- en nadelen?
Fast Forward: Success Factors for Innovation
Donderdag 2 december 16:30 – 17:30
Samen met twee andere sprekers gaat Johanna de Groot, programmamanager van het Versnellingsplan, in deze sessie in op goede voorbeelden en onderzoeken rondom drijvende krachten achter onderwijsvernieuwing.
Fit for Purpose? Developing Students’ Experiences, Traits, and Work-based Skills
Vrijdag 3 december 14:30 – 16:00
In deze sessie vertegenwoordigt zonelid Lonneke Brands de zone Versterken van digitale human capital. De sprekers gaan in op de behoefte van overdraagbare vaardigheden, kwalificaties en samenwerking in concurrerende arbeidsmarkten – en in de manieren waarop curricula en programma’s worden aangepast op basis van maatschappelijke en economische behoeften.
Deel deze pagina
Dit is een fictieve casus gebaseerd op ervaringen uit de praktijk. Iris is adviseur onderwijsinnovatie bij de opleiding Bedrijfseconomie van
Het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT komt na vier succesvolle jaren aan het eind van deze maand officieel ten einde. Als
Auteur: Berent Daan, Programmadirecteur Digitaliseringimpuls Onderwijs Toen ik begin oktober de vacature onder ogen kreeg voor een programmadirecteur Digitaliseringsimpuls Onderwijs
Wil jij met je onderwijsinstelling samenwerken aan een innovatieve oplossing voor een uitdaging in het hoger onderwijs? In het voorjaar
Blijf op de hoogte van het Versnellingsplan