
Infographic VR voor vaardighedenonderwijs
Ben je docent en wil je aan de slag met VR? Deze infographic van de werkgroep Digitaal onderwijs in praktijkvaardigheden
Nog één week werken en dan begint de welverdiende kerstvakantie. Het kerstpakket van het Versnellingsplan mag daarbij natuurlijk niet ontbreken. Het is dit jaar een divers samengesteld pakket, met kennis, onderzoek, inspiratie en tools als ingrediënt. Een verzameling bijzondere producten van de zones van het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT.
Aan de slag met docentprofessionalisering? Dit handboek biedt richtlijnen voor het ontwerp, uitvoering en evaluatie van goed aanbod van professionaliseringsactiviteiten voor docenten.
Welke samenwerkingsvoorwaarden zijn er voor het initiëren van hybride leeromgevingen? De zone Aansluiting op de arbeidsmarkt verbeteren heeft daar een verkenning naar uitgevoerd. De eerste bevindingen presenteren we in drie infographics.
Wat is de impact van flexibele studentroutes op onderwijslogistieke processen? Deze analyse biedt inzicht op die vraag door de vier flexibele studentroutes die de zone Flexibilisering heeft uitgewerkt te mappen op onderwijslogistieke processen.
Hoe ziet de optimale mix van leermaterialen eruit in 2025? Ontdek het in dit visiedocument, inclusief bouwstenen om deze mix samen te kunnen stellen en gebruiken.
Visiedocument leermaterialen 2025
Je kunt studiedata voor verschillende doeleinden benutten. Je gebruikt studiedata bijvoorbeeld voor de onderbouwing van onderwijsbeleid. Of voor de verhoging van de effectiviteit van onderwijs. En ter verbetering van de efficiency van de bedrijfsvoering. Maar wist je dat studiedata ook relevant is voor onderzoekers? *Hier* vind je meer informatie met de download naar de handleiding.
Gebruik deze template voor de beschrijving van goede voorbeelden van evidence-informed manieren van werken binnen innovatieprojecten of -trajecten in het hoger onderwijs in Nederland. Op deze pagina vind je ook een ingevuld exemplaar als voorbeeld.
Een inventarisatie naar obstakels die door zowel de hoger onderwijsinstellingen als de EdTech leveranciers worden ervaren, bij het streven naar educatieve innovatie met EdTech in het hoger onderwijs.
Headerfoto door Rodion Kutsaev via Unsplash
Deel deze pagina
Ben je docent en wil je aan de slag met VR? Deze infographic van de werkgroep Digitaal onderwijs in praktijkvaardigheden
Programmatisch toetsen is ‘hot’. Maar wat is het nou eigenlijk precies? Hoe implementeer je het en wat komt daarbij kijken?
Welke competenties moeten leiders hebben om onderwijsinnovatie met ICT in het hoger onderwijs te stimuleren? Leiders hebben een belangrijke functie bij
Onderwijsinnovatie met behulp van ICT heeft in het hoger onderwijs al jaren prioriteit, vanwege de impact op de kwaliteit en