
Dit was de eerste editie van Startup in Residence EdTech
Van meer en kwalitatief goede reacties op cursusevaluaties tot het monitoren van de academische schrijfvaardigheid van studenten. Sinds oktober 2022
Ben je een hbo-student en wil je onderzoek doen op het gebied van onderwijsinnovatie met ICT? We zoeken bij de zone Versterken van digitale human capital van het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT, iemand in de laatste fase van de studie die onderzoek wil doen naar de WerkvormenWijzer (Lesson Design Guide).
Binnen het project ‘Ik ben digitaal bekwaam’ ontwikkelt de zone Human Capital zeven tools, waaronder de WerkvormenWijzer. Het doel van deze tool is om docenten en onderwijsontwikkelaars te ondersteunen om digitale competenties in te brengen in specifieke onderwijs of lessituaties. Om deze tool te kunnen ontwikkelen, onderzoek je welke lesmethoden het meest effectief zijn voor het onderwijzen van specifieke digitale competenties, in de setting van het Nederlandse hoger onderwijs.
In het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT werken 39 hogescholen en universiteiten aan de kansen die digitalisering het hoger onderwijs in Nederland biedt. Het vierjarig programma is gestart in 2019 en loopt tot en met eind 2022. In het Versnellingsplan werken tien zones en werkgroepen aan de kansen die digitalisering het hoger onderwijs in Nederland biedt.
We bieden een onderzoeksmogelijkheid in een innovatieve en ambitieuze omgeving. De afstudeeropdracht wordt ondergebracht bij Hogeschool Saxion. Je ontvangt een maandelijkse stagevergoeding van €325 (op basis van fulltime).
Heb je interesse in de afstudeeropdracht? Stuur dan je cv met motivatie naar Brenda Vos via brenda@be-enabled.nl. Je kunt reageren tot 14 janauri. Mocht je nog vragen hebben, neem dan ook contact op met Brenda via haar e-mail of telefoonnummer (0625064295).
Deel deze pagina
Van meer en kwalitatief goede reacties op cursusevaluaties tot het monitoren van de academische schrijfvaardigheid van studenten. Sinds oktober 2022
Stel je voor: je bent een EdTech startup gestart, maar weet niet zo goed hoe je verder moet gaan en
Dit artikel is geschreven door: Mira Buist-Zhuk, Hans Beldhuis, Susanne Täuber (Rijksuniversiteit Groningen) & Robert Schuwer (aanvoerder van de zone Leermaterialen).
Dit is een fictieve casus gebaseerd op ervaringen uit de praktijk. Iris is adviseur onderwijsinnovatie bij de opleiding Bedrijfseconomie van
Blijf op de hoogte van het Versnellingsplan